דפים

יום חמישי, 18 ביוני 2026

דייג אוהב דגים?

 אז כן אני אוהב דגים אז בואו נכין ככה דגים בתנור 
הכי פשוט והכי כיף


10 יחידות דגים לבנים - תבחרו את אלו שאתם אוהבים

שמן זית

תבלין לדג

לימון סחוט 

לימון חתוך לרבעים לקישוט להגשה

אבקת שום

פלפל שחור

מלח

כוסברה לפיזור לאחר ההכנה

איך מכינים:

מחממים תנור ל 160 מעלות

שמים נייר אפיה על התבנית

מסדרים את הדגים כמו בתמונה

מזליפים עליהם שמן זית

שופכים עליהם את מיץ הלימון

מוסיפים את התבלינים

ויאללה לתנור לבערך חצי שעה עד ארבעים דקות


והריח שמתפשט בבית לא יתואר אפילו:









יום רביעי, 10 ביוני 2026

תבשיל שעועית ירוקה ברוטב אדום

 שעועית ירוקה זה טעם החיים חחח, אצלנו כל שבוע יש שעועית, אם מוקפצת, אם ברוטב אדום, אם ליד האורז, העיקר שתמיד יש

אז היום בחרתי לעשות תבשיל שעועית ברוטב אדום:

אז מה צריך:

2 חבילות שעועית של 800 גרם - אמרתי שאוכלים הרבה שעועית או לא אמרתי?

2 כפות שום כתוש

1.5 מים רותחים

שמן לטיגון

קופסת עגבניות מרוסקות 250 גרם

קופסת רסק עגבניות קטנה

כף פפריקה מתוקה

כף אבקת מרק עוף

מלח

פלפל

2 כפות טריאקי


איך מכינים:

בסיר מוזגים את השמן ומטגנים קלות את השום

מוסיפים את העגבניות המרוסקות ואת הרסק ומערבבים

מוסיפים את התבלינים ומערבבים

שופכים פנימה את השעועית 

ערבוב קטן ואז את המים הרותחים

מערבבים הכל יחד ומביאים לרתיחה

מעבירים לאש נמוכה יותר ומצמצמים את המים כמה שאתם אוהבים

זה יוצא פגז , לפנים.

תטעמו ותעדכנו אותי כן?!



























יום ראשון, 7 ביוני 2026

קינואה להמונים

 מעניין שאנחנו אוהבים קינואה, אוכל דיי מוזר יש לומר, אבל עם התבלינים הנכונים זה הופך להיות טעים.
הפעם תבשיל קינואה ולא סלט .

קינואה היא זרע של צמח עשבוני(השייך למשפחת ה"סלקיים", בדומה לתרד ולסלק) שמקורו בדרום אמריקה. אף על פי שהיא נאכלת ומבושלת כמו דגן, היא אינה דגן אמיתי.
מה הופך אותה לכל כך פופולרית?
  • חלבון מלא: היא מכילה את כל 9 חומצות האמינו החיוניות שהגוף אינו יכול לייצר בעצמו.
  • ללא גלוטן: מהווה תחליף מצוין ומשביע לפחמימות עבור חולי צליאק או נמנעים מגלוטן.
  • ערכים תזונתיים גבוהים: עשירה בסיבים תזונתיים, ברזל, מגנזיום, וויטמינים.
טוב אז שנתחיל:

שקית של 500 גרם קינואה
2 בצלים קצוצים
5 גזרים מגורדים
250 גרם טופו חתוך לקוביות
שמן לטיגון
1.8/1.5 ליטר מים רותחים
כף אבקת קארי
כף אבקת מרק
כפית מלח
מעט פלפל
2 כפות טריאקי

איך מכינים:
בסיר סוטאז' מוזגים שמן ומתחילים בטיגון הבצל עד שקיפות.
מוסיפים את הגזר והטופו וממשיכים בטיגון כחמש, שבע דקות.
מערבבים מידי פעם שלא ישרף או ידבק.
מעל שופכים את הקינואה לעוד כמה דקות ולאחר מכן מערבבים את הכל יחד.
מוסיפים את התבלינים והמים הרותחים ומערבבים.
מעבירים לאש נמוכה למחכים עד שהקינואה תספוג את על המים, 
אם היא עדיין קשה מוסיפים עוד כוס מים רותחים.
טועמים, מתקנים טיבול ומתענגים.
בהצלחה ובתיאבון:










ואחת AI שלא ישתעמם לנו חחח














יום ראשון, 31 במאי 2026

עוף וכרוב - מתכון חדש

 

 עשיתי סלט כרוב ונשאר המון כרוב אז חשבתי מה אפשר לעשות עם זה?


בדקתי מה יש בבית:🤔

חבילת כרעיים

יתר הכרוב

כרישה אחת

2 בצלים

רסק עגבניות קטן

ופחית רסק עגבניות 250 גרם

שמן לטיגון

כפית פפריקה בשמן

אבקת שום

כמון

כף אבקת מרק - מי שלא אוהב לא חייב

מלח

כוס מים רותחים

פלפל

יאללה מתחילים: איך מכינים:

מפרידים את הכרעיים

חותכים את הכרישה, כמובן לשטוף אותה טוב טוב


חותכים את הבצל איך שבא לכם




מתחילים עם מחבת על האש

מטגנים בשמן זית את הבצל והכרישה עד לריכוך

מוסיפים את הכרוב ומערבבים פעמיים

מכבים את האש - בינתיים בצד בתוך קערה:

רסק עגבנית, מוסיפים את הפחית של העגבניות, מים רותחים ואת כל התבלינים, מערבבים, טועמים ומתקנים תיבול.

מסדרים את המנה בשכבות:




למטה את הכרעיים, מעל את חצי התערובת של הבצל/כרישה/כרוב

עוד קומה של עוף וסגירה עם ייתר התערובת.

מערבבים שוב את הרוטב של העגבניות ושפכים מעל הכל.

מכניסים לתנור 160 מעלות למשך שעה ומלקקים את האצבעות.




יום חמישי, 28 במאי 2026

חוזר?

 שנתיים לא פרסמתי רשומה - זה המון

אני הרי אוהב מאוד לכתוב, למרות שגם את זה לא עשיתי הרבה זמן.

אנחנו אחרי שבועות והכנתי המון דברים טובים - לזניה מעולה, ספנוקופיתה טעימה, פשטידות ועוד ..
רגע אולי יש לי תמונות, בעסה מסתבר שלא.

טוב , אז אני הולך לפתוח את הבלוג שלי מחדש 
בלוג אוכל עם המון רשומות.

זה מצחיק כשחושבים על זה שכאילו לפני המון שנים, היינו אנחנו הבלוגרים , סוג של משפעיני רשת כי בעצם עדיין לא היינו עושים סרטונים וירליים בטיקטוק אלא פשוט כותבים כאן בבלוג ומפרסמים את זה הלאה.

זה היה נחמד לקבל מוצרים לסקירה מידי פעם וגם להכין איתם מטעמים.

אז זהו בקיצור כרגע, כנראה שאחזור לכתוב ולבשל, אתם מוכנים לזה?חחח




יום חמישי, 25 ביולי 2024

מין גיל שכזה

 אז יום אחד הוא מתעורר, מסתכל סביבו, כבר בן 53, לא צעיר , אמצע החיים כזה, איך אומרים גיל ה פאאק איט, ככה אומרת מירב.

מסתכל אחורה, יש איזושהי כברת דרך, עשינו איזה כמה דברים בחיים.
אשה מדהימה, שלושה ילדים מאה ממים , חמסה חמסה טפו טפו.
אופטימי חסר תקנה, רואה רק את הטוב ומקטין את הרע, לא רוצה שייגע, לא רוצה שיידע שאני פה.
כי העולם בסה"כ הוא טוב, נכון יש הרבה דברים לא טובים שקורים כאן ואני לא מתעלם, אלא יושב ומתבונן עליהם...מכירים את המשפט מה שביכולתי?
אז מגיעים לשלב בחיים שאתה מסתובב לך בעולם ומסתכל על יופיו, על הבריאה, על הפריחה ,על האדמה, על עצמך, על המשפחה, על החיות ,על החומר, על הרוח ועל האלוקות ומודה על עצם קיומך, על עצם זה שהתעוררת ואתה כאן ....
כשחמי אמר לי משפט שהחיים באמונה הם "כמו שמן על מים", שמן לעולם לא שוקע, ככה אנחנו ,לעולם לא שוקעים וגם אם כן, הרצון שלנו לשרוד מעיף אותנו למעלה,לשם...לחיות!!!
יש כאלה שיגידו חולמני, יש שיגידו לא מציאותי ויש שיגידו אפילו מסוכן - זה גיל הפאאק איט אתם זוכרים?
כשאמא שלי תמיד אמרה לי - "לא נורא זה יעבור" בהתחלה לא הבנתי את זה והיום אתה יודע שזה זה!!
הכל יעבור, הכל עובר ,אי אפשר להחזיר את העבר ואי אפשר לחזות את העתיד, הכי טוב זה להיות בהווה ולנסות ליצור את העתיד שאתה רוצה.
אז ממני אליכם ביום ההולדת, תהיו בהווה ותיצרו את העתיד כי העבר כבר עבר
בענווה ובאהבה .
הדבר הכי יפה בחיים זה לחיות אותם✨ ואופטימיות היא לא מילה גסה...
אוהב אתכם

יום שבת, 18 במאי 2024

מתכון לקציצות כרוב - כל הזכויות שמורות

 כן כן כרוב - קראתם נכון

הכל התחיל שאשתי היקרה קיבלה הוראה לשתות מיץ כרוב, עכשיו איך עושים מיץ כרוב???

הכנסתי את הכרוב למעבד מזון וטחנתי וטחנתי וטחנתי עד שהכרוב הפך לעיסה, הוספתי 3 כפות מים כדי שהוא יוכל להסתןבב בקלות יותר.

בקיצור הוצאתי מהמעבד מזון ,סחטתי את הכרוב ועשיתי לה כוס מיץ כרוב לרוויה.

עכשיו נשאר מלא כרוב, מה עושים עם זה?מה ? נזרוק?

ברור שלא.

אז יאללה עשינו מתכון חדש ומעניין.

מתכון ללא גלוטן,טעים בטירוף ופשוט מאוד.

מצרכים:

חצי כרוב טחון חח

2 גבעולי סלרי גדולים

3 ביצים

צרור פטרוזליה

כוס חלב סויה ללא סוכר

כוס קמח שקדים

שקית אבקת אפיה

מלח

פלפל

שום גבישי

איך עושים:

לתוך המג'ימיקס על הסכינים הכנסתי את כל המצרכים והתבלינים למעט הכרוב (כי הוא היה כבר טחון וסחוט)

נתתי לו לעבור עד שראיתי שהכל הופך לעיסה אחת .

ערבבתי את העיסה יחד עם הכרוב 

עם העיסה דלילה מידי אפשר להוסיף עוד קמח שקדים.

יצרתי קציצות ויאללה

שימנתי נייר אפיה והנחתי את הקציצות ולתנור.

שתי אפשרויות אפיה:

בתנור על טורבו 200 מעלות 40 דקות

או באיירפרייר על 200 מעלות 20 דדקות


תקשיבו זה יצא מטורף

בריא /מלא סיבים/מלא חלבון ולא מטוגן

איזה כיף של קציצה 

תנסו - ספרו לי איך היה..