דפים

יום רביעי, 8 באפריל 2020

סיפור של פסח ששמעתי מאמא שלי



סיפור של פסח ששמעתי מאמא שלי כשהייתי ילד,קצת בדיוני אמנם,אך אמא שלי מתעקשת שזה אמת וזה קרה.
אז ככה:
היה זה ערב לפני ערב פסח בתורכיה,סבתא שלי שהייתה בשנות החמישים לחייה סיימה את ניקיונות הבית מהחמץ,כל הילדים כמובן יוצאים לרחוב לאכול כי בבית לא אוכלים שום דבר עד ערב פסח שמא לא ייפול פירור חמץ בתוך הבית(למרות שאנחנו לא משפחה דתית,תמיד בחו"ל שמרו יותר על נושא הכשרות).
בבתים הישנים בתקופה ההיא המטבח לא היה בבית,אלא מטבח משותף של כל בניין,אם אפשר לקרוא לזה בכלל בניין,בואו נגדיר את זה כמבנה.
השעה הייתה עשר בלילה וסבתא שלי הייתה ממש עייפה מכל הניקיונות ומרוב עייפות התיישבה על המדרגות והחלה לבכות,בא אליה סבא ואמר לה:עזבי עכשיו פשריקה,בואי לישון מחר תבשלי,אך היא לא הייתה מוכנה לשמוע בשום פנים ואופן,יש לי מחר 30 איש לארח,אני לא אספיק להכין את כל המאכלים לכולם,אני אבשל כל הלילה אמרה,כבר הורדתי את כל המצרכים למטה ואני יורדת לבשל,כך החליטה.
סבא שלי ראה כי אין מה לעשות ועלה הבייתה לישון.
תוך כדי ירידתה במדרגות למטבח החשוך שרק מנורה זעירה מאירה בו,הרגישה משהו קטן פוגע בה,נבהלה מאד ושאלה מי שם?אין קול ואין עונה,שוב ירדה עוד מדרגה ושוב אבן קטנה פוגעת בה,הפעם ראתה את האבן נופלת והבינה שמישהו זורק עליה אבנים קטנות כמו חצץ,שאלה בקול רועד מפחד מי שם?מי שם?ואין אף אחד שיענה.
נבהלה מאד והתחילה לצעוק בקולי קולות,סבא ירד בבהלה ושאל מה קרה?
סיפרה לו את אשר קרה,אמר לה פאשריקה היידה,בואי למעלה,זה סימן שאסור לך לבשל הלילה,בואי נעלה לישון ומחר נבשל ביחד ונסיים הכל היידה ממי מחר יום חדש.
הלכו לישון,היא כולה רועדת ונרגשת והוא נרדם,הגיע הבוקר,כשהיא מסוקרנת מה קרה בלילה ירדה סבתא למטה למטבח וראתה מראה שהעתיק נשימתה,
כל המאכלים היו מוכנים בתוך הסירים ומתחממים להם לאיטם על הפתיליות,פתחה סיר סיר וטעמה את האוכל,האוכל יצא בדיוק כמו שהיא מכינה אותו,קראה לבעלה ולכל השכנים כדי שיראו,אף אחד לא האמין לסיפור שלה,רק סבא שהיה עד לכל מה שקרה אמר - קיבלת מתנה מהמלאכים בגלל שכל - כך רצית להכין את הפסח כהלכתו ובכית מחוסר כח,שמעו את כל בכייך בשמיים ועזרו לך.
כמובן כולם התאספו בערב וככה לאחר ההגדה סיפרו את סיפור הנס של האוכל וזה עבר מדור לדור עד שהגיע גם אליי.
מאמינים או לא מאמינים זו השאלה?

תודה לויקיפדיה על התמונה




2 תגובות:

  1. תודה על הסיפור.
    בהתחלה חשבתי שסבא זרק עליה את החצץ... לחלק של האוכל אני לא כל כך מאמין. השאלה אם יש מישהי אחרת שיכלה לבשל בלילה...

    חג שמח!

    השבמחק
  2. חחחח..
    נחמד... ��

    השבמחק